11, 12, 13-ти |
Главна |
11-ти
КОГАТО ЗАДУХАТ ВЕТРОВЕТЕ Разглежданият текст - 23 и 24 стих, гл.5 ог 1 послание на апостол Павел до солунците, съвсем естественото се разделя на четири части: 1. А Сам Бог на мира да ви освети напълно 2.И дано се запазят непокътнати духът, душата и тялото ви. 3./да се запазят/ без порок до пришествието на нашя Господ... 4. Верен е Този, Който ви призовава. Първите два подраздела ни дават теоретическо познание за светостта. Казано е по-нататък в 3 подраздел:/да се запазят/ духът, душата и тялото без порок до пришествието на Христос. Това е вече навлизане в самия практически живот. Според А. В. Симсън, да си подготвен теорретчески, т.е. да си разбрал какво значи осветен дух, осветена душа и осветено тяло , е равнозначно твоят кораб да е вдигнал котва, да е разтворил платна и с развети знамена да поеме по спокойните води на живота. Но ето, че ви настигат ветрове от различни посоки. Извиват се вихри около вас. Как твоят кораб ще посрещне бурята в разяреното море? Началото е всякога възторжено - ведро небе, спокойни води ... Но как ще изглежда всичко утре, на следващия ден и по-късно, когато нашият дух, душа и тяло навлязат в морето на всекиднавния ни живот, когато практиката на живота ще подложи на сериозен изпит нашите теоретически познания и ще премери силата и дълбочината, а и висотата на нашите принципи за живот и дейност в посвещение? Или ...как ще спазим нашето посвещение без порок до пришествието на Христос? В посвещението и в освещението /вярващие хора често забравят това/ учавствуват Бог и човекът. Това е сключване на завет на цялото човешко битие с Бога, което е двустранен акт. При посвещението човекът доброволно, без принуда, отдава себе си и живота си на Бога за служене Нему, но и под Неговата закрила. Освещението е право на Самия Бог. Придобива се чрез вяра, усъвършенствувана и осветена чрез плодовете на вярата. "По плодовете им ще ги познаете." От посветилия се се изисква да опази себе си без порок до пришествието на Христос. А човекът сам не може да устои срещу силите на злото в този свят. Небето, с което посветеният е сключил завет, би трябвало /по силата на този сключен завет/ да му помогне. 12-ти ИМА ЛИ ОБЕЩАНИЯ В БИБЛИЯТА ЗА ПОМОЩ ОТ ВИСИНИТЕ Има! Има такива обещания за небесна помощ на посветените и осветените. Намираме ги както в Стария, така и в Новия Завет. В Псалмите четем:"Господ е твой Пазител, Той ще опази душата ти, Той ще пази излизането ти и влизането ти от сега и до века." Дори на колебливия Яков е казано: "Аз съм с тебе и ще те пазя навсякъде където отидеш, защото няма да те оставя, докато не Съм сторил всичко, което Съм ти говорил." Казано е още:"Той ще пази нозете на светиите Си..." А Давид заявява, че праведният, ако и да падне, не ще бъде напълно повален, защото Господ ще го подкрепя с ръката Си. В новозаветните книги също намираме такива обещания. В Евангелието на Йоан, седемнадесета глава, е записано как Сам Исус, преди Гетсимания и Голгота, се моли:"Отче Свети, запази в Името Си тези, които Си Ми дал. Не се моля да ги вземеш от света, но да ги пазиш от лукавия." Петър заявява, че ние сме "пазени от Божията сила, чрез вяра за спасение". Павел ни говори за "мира Божий, който превъзхожда всяко знание, който ще опази сърцата ни и мислите ни чрез Христа Исуса". Юда посвещава своето послание на онези, които са осветени от Бог Отец и пазени от Исус Христос. Дръзновеният апостол Христов започва последното си послание с тържествената изповед:"Зная в Кого съм повярвал и съм уверен, че Той е силен да опази онова, което съм Му поверил до оня ден..." И завършва с още по-смела декларация:"Господ ще ме опази от всяко дело на лукавия и ще ме пази и въведе в Небесното Си Царство." Такива са някои от обещанията за Божествената опазваща благодат. 13-ти Но освен обещания за помощ има и небесен промисъл за опазване на уповаващите в Бога. И този промисъл е изкуплението, ходатайството на Христос, Христовата очистваща сила, пребъдващато присъствие на Христос и Светия Дух. Защо изкуплението е небесен промисъл? Чрез жертвата на Голгота Христос е взел завинаги под Своя защита посветените Нему в дух и истина. Защо промисъл небесен е и ходатайството на Христос? Казано е:"Той може да спаси докрай всички, които идват при Бога чрез Него, защото Той върши застъпничество за тях." "Понеже Аз живея и вие ще живеете!" "Кой ще ни отдели от любовта Христова?" Небесен промисъл е и Христовата очистваща сила. Всяка утрин венчетата на цветята се окъпват в кристалните капчици роса. Посветеният човек е в допир със злото във всекидневния си живот. Необходимо е да бъде "измиван" от онова, което идва към него от околната среда. Христос изми нозете на учениците Си. "Ако не ви измия нозете, нямате дял с Мене." В какво се изразява Христовата очистваща сила в нашия живот? Това е приемането на Неговия пример, на Неговата чистота и светост. Живее ли у нас Неговият чист и свят дух, злото няма да има власт над нас. Небесен промисъл е също и пребъдващото присъствие на Христос и Светия Дух. Казано е :"Ще поставя Духа Си във вас и ще ходите в Моите повеления, ще пазите заповедите Ми и ще ги изпълнявате." "Който пребъдва в Мене и Аз в него, ще принася много плод." |