Събота не е Божия печат!
главна
Събота Бог я освещава като ден, но я направи позната на човеците чрез закона, чрез слугата си Моисея се казва в Немия 9:14, което значи, че в Едем човеците нямаха заповед да пазят събота, а имаха само една заповед - да не ядат от дървото за познаване на добро и зло, което всъщност значи да не познават закона за добро и зло.
Откъде си правя този извод - от писаното
Второзаконие 30:15
Ето днес положих пред тебе живота и доброто, смъртта и злото,

Когато Бог дава законите за изчистване от греха, той казва, че е положил пред нас живота и доброто, смъртта и злото.
Закона за греха, който включва и четвъртата заповед е даден на човеците, за да живеят те чрез него след греха.
Езекиил 20:11
11 И дадох им повеленията Си и запознах ги със съдбите Си, които като извършва човек, ще живее чрез тях.

Там където няма грях, има ли закон, действа ли закона?
Верно, че Бог освети седмия ден, верно и в Битие се споменава.
Но кога го даде като заповед за пазене на човеците, кога го направи познат на човеците чрез закона? Нека видим какво казва Библията.
Трябва да правим тези малки разлики като Бог освети седмия ден и Бог го направи познат на човеците чрез слугата си Моисея.
Неемия 9:14
и им направи позната светата Своя събота, и им даде заповеди, повеления и закони чрез слугата Си Моисея.
Адам и Ева не са в рая, не поради непазене на събота,а защото след греха/неизпълнението на Божието слово, непокорството/ те съгрешиха спрямо Бог и спрямо тази една заповед, която им беше дадена - да не ядат от дървото на познанието.
Познанието за кое - добро и зло, познанието за закона.

Римляни 5:13
(защото и преди закона грехът беше в света, грях, обаче, не се вменява, когато няма закон;

Адам и Ева имаха само една заповед в Едем, да не познават закона за добро и зло!
От което следва, че не са познавали закона за греха, който включва и четвъртата заповед, защото още не са били съгрешили.
Римляни 6:14
Защото грехът няма да ви владее, понеже не сте под закон, а под благодат.

Адам и Ева живееха под благодат в Едем, не чрез закона даден за очистване на греха на човеците.
Още не бяха съгрешили и нямаше от какво да се очистват. И събота се пази там където има грях, защото е част от Божия закон за очистване на греха.
Галатяни 5:23
кротост, себеобуздание; против такива неща няма закон.
Когато няма грях, няма закон за греха и когато човек е умрял за греха и станал покорен на Бог и Словото, тогава за умрелия закона не важи, защото е мъртъв за греха и закона не действа за мъртъвци, както и закона за съпрузите не важи при смърт, а само за живи хора за греха и ги умъртвява за греха според писаното
Римляни 7:9
И аз бях жив някога без закон, но когато дойде заповедта, грехът оживя, а пък аз умрях:
Какво е събота? Тя е част от Божия закон, от повеленията, които като извършва човек ще живее.Ез./20:11/
И закона влиза в сила след греха, което доказва, че в Едем няма заповед за съботата. Там имаше само една, единствена заповед за човека - да не яде от дървото за познаване на добро и зло.
А познаването на добро и зло е познаване на закона. Единствената заповед за човека в Едем беше да не познава закона/добро и зло/.
От къде си правя извода, че познаване на добро и зло е познаване на закона?
Второзаконие 30:15
Ето днес положих пред тебе живота и доброто, смъртта и злото,

Остава въпроса след като станем едно с Бог, по-близко отколкото са били Адам и Ева в Едем - ще трябва ли да пазим тази заповед?
Тя важи ли за тези, които са мъртви за закона и живи за Христа?
След като тя е част от закона, който се дава след греха и за живот на човека, значи тя има общо с греха и с изчистването на греха.
Интересно е какво става след Христа, защото Той също има много общо с греха и изчистването му.
С какво този ден е по-различен от останалите?
Господ го благослови и освети/Битие 2:3/
Отдели го като ден за света почивка/Изход 16:23/
като тържествена почивка /Лев.16:31/
Това е ден за смирение на душите/Левит 16:31/
Вечен закон/Левит 16:31-34/
направи го познат на хората/Неемия 9:14/
за вършене на Божията воля/Исая 58:13/
за свято събрание /Левит 23:3/
Ден за умилостивение=смирим душите=никаква работа да не се върши
И тук спирам за малко
Нека разгледаме писаното в Лев.23:27, колко общо има със събота
-ден на милост- никаква работа
-свето събрание
-жертва чрез огън
-тържествена почивка
-света почивка
-свет ден

Какво е необходимо, какво трябва, за да се пази събото според Библията?
- шест дена събират храна, шестия за два дена, седмия не събират, няма/Изх.16:23/
- да не тъпчат грозде/Неемия 13-15-20/
- да не внасят товар в града/Неемия 13:19/
- да не влизат търговци в града/Неемия 13:19/
- ръка да не стори зло /Исая 56:2/
- да не вършат никаква работа /Изх.20:10/
- всеизг. /Числа 28:10/
- присъств. хлеб./1Левит 9:32/
- прин. всички всеизг., пазене събота във всички жилища /1Левит 23:3/
- хлебен принос/Неем. 10:33/
- да не тъжим Неем. 8:11/
- не кладете огън /Изх.35:2-3/
- от вечер до вечер/Левит 23:32/
- първия ден почивка, осмия ден почивка/не почивка събота и неделя/Левит 23:37-38

От тези условия разбираме, че ако влизат търговци в града съботен ден и се носят товари - денят се осквернява.
Та как да пазим деня след като не можем да спрем търговците?
Още се казва във всяко жилище, да се пази.
И след като не се пази във всяко жилище - той се осквернява.
Още се казва да не тъжим, да вършим Божията воля и говорим Божиите думи и всичко е свързано с цел вътрешното учистване на душата, със смирението на душата.
Пазим ли го деня и по това правило или го оскверняваме?
Всичките задължителни приноси, освен за грях - в този ден - принасяме ли ги? Приготвяме ли нужното за празника по Библията в този ден, от предния ден?

Явно за някои невършенето на работа е достатъчно за пазене на събота, но това е само едно от условията писани в Библията за пазени на събота според закона на Моисей, само едно от условията за пазене на събота.
Невършенето на работа в събота не значи пазене на събота според Библията и според закона на Моисей.
И така - да видим пак какво пише за невършенето на работа и събота.
Събота е ден на умилостивение и смирение на душите и е нужно да не се работи, за да получат душите омилостивение или прошка.
Ако работят - няма да получат прошка, ще умрат от греховете си.
А какво се казва за Исус - че Той прощава греховете.

И да видим знак за какво е събота според Библията
Съботата - знак- "че Аз Съм Господ, Който ви освещавам"/Изх.31:13/
"че ги освещавам" /Езек. 20:12-16/
20 освещавайте още и съботите Ми, и нека бъдат знак между Мене и вас, за да познаете, че Аз Господ съм ваш Бог. /Езек. 20:20/

Съботата е знак, само знак, че Господ ни освещава. Истинското освещение е невъзможно без Светия Дух и то се извършва единствено чрез Светия Дух.
Няма истинско освещение без жертвата на Христос.
Този знак, белег няма нищо общо с белега за който се говори в Откровение
-никой не може да купува или продава/Откр.13:17/

Събота не ни спасява и няма нищо общо с печата на Светия Дух/Еф. 4:30/
Истинското поклонение не е поклонение на събота, а на Отец с Дух и истина.
Няма истинско поклонение без Дух, нито без истина. Две са условията - не само Дух и не само истина, а с Дух и истина.
При условие че пазенето на събота е Божия печат следва, че този грях трябва да е непростим грях. И ние трябва да сме наясно с простимите и непростими грехове според писаното в Йоан, за да знаем за кого да се молим за прошка.
1 Йоаново 5:16
Ако някой види брата си, че извърши несмъртен грях, нека се моли, и Бог ще му даде живот, сиреч, на ония, които съгрешават несмъртно. Има смъртен грях; не казвам за него да се помоли.

Можем да се молим за съгрешилити несмъртно. Остана да разберем дали можем да се молим за нарушилите събота и дали Бог прощава този грях.
Матей 12:1-8
1 По онова време, в една събота, Исус минаваше през посевите; а учениците Му, като огладняха, почнаха да късат класове и да ядат.
2 А фарисеите, като видяха това, рекоха Му: Виж Твоите ученици вършат каквото не е позволено да се върши в събота.
3 А Той им рече: Не сте ли чели що стори Давид, когато огладня той и мъжете, които бяха с него,
4 как влезе в Божия дом и яде от присътствените хлябове, които не бе позволено да яде ни той, нито ония, които бяха с него, а само свещениците?
5 Или не сте ли чели в закона, че в съботен ден свещениците в храма нарушават съботата, и пак не са виновни.
6 Но казвам ви, че тук има повече от храма.
7 Но ако бяхте знаяли що значи тая дума: "Милост искам а не жертва", не бихте осъдили невинните.
8 Защото Човешкият Син е Господар на съботата.

Пети стих е много важен! Свещениците нарушават събота и пак не са виновни, което значи са простени, оневинени, което значи че събота не е непростим грях и не може да бъде Божия печат!

Влизане в Божията почивка - пазене събота сега и Исая 58

Hosted by uCoz