Дарба езици не значи кръщение
Главна Книга за гости
Най-напред нека поясня че всички Божии дарби се имитират от сатана.
Както чародеите по времето на Моисей имитираха Божиите чудеса и знамения, така и в днешно време има хора, които имитират Божиите дарби с човешки усилия, а има хора, които използват силата на дявола, за да имитират Божиите дарби.
Същото е и с дарбата говорене на езици. Има вярващи които говорят чрез силата на Бога, други които говорят със свои сили, трети които говорят чрез силата на дявола. Но това не значи, че сега няма Божии дарби или че има, но само някои, а други са отпаднали. Божиите дарове са неотменни, както е писано
Римляни 11:29
Защото даровете и призванието от Бога са неотменими.
Не случайно се казва:"Всичко изпитвайте. Дръжте доброто"
1 Йоаново 4:1
Възлюбени, не вярвайте на всеки дух, но изпитвайте духовете дали са от Бога; защото много лъжепророци излязоха по света.

И много ми е интересно вярващи, които понятие си нямат от духовни дарби как се правят на разбиращи и знаещи.
Когато питах по какво разпознаваме Божията дарба говорене на езици от не Божията такава. Отговорът беше, че всички Божии дарби назидават църквата, а говоренето на езици не.
Моят отговор беше писаното в Библията
1 Коринтяни 14:4
Който говори на непознат език, назидава себе си; а който пророкува, назидава църквата.
И човек как ще назидава църквата ако първо не назидава себе си?
Много хора не правят разлика между кръщение в Светия Дух и дарба говорене на езици. Дарбата говорене на езици, не е задължителна, но не е и за пренебрегване, щом Бог е преценил да ни я даде.
Дарбата говорене на езици, не винаги значи кръщение в Духа.
Тя си е Божия дарба. Всички Божии дарби идват чрез единствения Божи дар - Светия Дух, Който се приема с вяра.
Единственото поставено условие за приемане на Божия дар - Светия Дух е вяра в Исуса Христа.
Деяния 19:2
И рече им: Приехте ли Светия Дух като повярвахте? А те му отговориха: Даже не сме чули дали има Светия Дух.
Но не винаги говорене на езици значи кръщение в Духа.
Кръщението е едно в името на Отец, Син и Свети Дух, в името на Бог.
За мен кръщението значи пълно обръщение, пълно изобразяване на Христос в нас и пълно умиране на старато естество за което апостол Павел говори:
Галатяни 2:20
Съразпнах се с Христа, и сега вече, не аз живея, но Христос живее в мене;
След кръщението не може да има връщане назад, човек не може да съгрешава, защото вече Христос живее в цял ръст в човека и Христос не съгрешава.
И кръщението е пълно и постоянно примирение с Бог, влизане в Божията почивка, изпълване с Духа, постоянно.

Светия Дух се даваше и преди Христа. Молитвата на Давид е доказателство/Псалми 51:11/
Нито Моисей, нито Самсон биха могли да извършат Божиите дела без Светия Дух, нито Саул би могъл да пророкува без Светия Дух.
Разликата е, че преди Христа Бог даваше Светия Дух само на единици и с мярка, а сега всеки, който повярва в Него може да получи Божия дар, да Го приеме с вяра./Лука 11:11-13/ и Исус имаше Духа без мяра се казва.
За някои вярващи този Божи дар беше временен и ненужен след петдесятница, доколкото разбирам.
Но Божиите дарове са неотменни и никой Божи дар не е за отхвърляне, щом Бог е прецинил да ни го даде, значи е много нужен, бъди сигурен. Той е за всички вярващи, за всички времена, както и останалите дарове. /Марка 16:17/

Някои казват, че това бяха земни езици. Какво значи земни езици и какво значи езици от Бога?
За мен земните езици, можеш да ги говориш само, ако ги научиш. Изисква се време, за да говориш на чужд език, не може да проговориш просто ей така.
Както има земно изцеление, нормално, по естествен път чрез лекари и Божие изцеление. Чрез Исус са били изцелявани хора от години болни, куци, сакати, но не по нормален начин, а по свръхестествен начин, чрез действието на Светия Дух.
Същото е и с езиците. Можеш да говориш езици, които нормално си научил в училище, но можеш да получиш Божията дарба говорене на езици по свръхестествен път, чрез действието на Светия Дух.
Както виждаме в Библията се казва, че апостол Павел говори повече езици от всички. И тази дарба, не я получи на петдесятница! Също и полагаше ръце, за да могат и други да получат тази дарба/Деяния 19:6/ - също след петдесятница.
1 Коринтяни 14:5
Желал бих всички вие да говорите езици, а повече да пророкувате; и който пророкува, е по-горен от този, който говори разни езици, освен ако тълкува, за да се назидава църквата.
1 Коринтяни 14:18
Благодаря Богу, че аз говоря повече езици от всички ви;

Тук не се има в предвид нормално научени езици, а езици, получини чрез Светия Дух,
свърхестествено говорене на езици чрез Светия Дух, като свръхестественото изцеление. Има се в предвид, че говори на езици не от ума, не научени по обичайния начин, а получени като дар от Духа.
Деяния
4 И те всички се изпълниха със Светия Дух, и почнаха да говорят чужди езици, според както Духът им даваше способност да говорят.
Говорят според както Духът им даваше способност да говорят, а не според както умът им дава способност. Това е разликата?
Изцелението не винаги става по един начин в Библията, не само чрез думите "стани и ходи". Така е и с дарба езици.
Един сляп човек трябваше да си намаже очите с пръст, за да бъде изцелен.
Една жена се допря само до дрехата на Исус с вяра и беше изцелена, без думи.
В Деяния 5:15 се казва, че болни са чакали само да се докоснат до сянката на апостол Петър.
Слава на Бога за апостолите.
Не е важен начинът на изцеление, важното е да е Божия начин, не човешкия.

За говорене на езици в църква, се казва че е нужно да има тълкувател/един вид преводач, но не е преводач, а тълковател/дарба от Бог -тълкуване/.
Тук не става въпрос за молитва на езици/явно някои вярващи не правят разлика и смесват двете/, а за говорене на езици в църква с тълкувател.
И след като езиците са само за онези, които ги разбират, защо ни е дадена дарба тълкуване на езици?
Има нещо, нали?
В църква човек с дарба езици/не се говори езици винаги, както и не се пророкува винаги/ и човек с дарба тълкувател са равни на пророк.
Дарба говорене на езици плюс тълкувание е равно на дарба пророчество според писаното от апостола в
1Кор.14:5
5 Желал бих всички вие да говорите езици, а повече да пророкувате; и който пророкува, е по-горен от този, който говори разни езици, освен ако тълкува , за да се назидава църквата.

Освен ако тълкува, не е по-горен от пророка. Ясно е обяснено.
Затова тази дарба не е за пренебрегване. Говорене на езици плюс дарба тълкувание/която няма нищо общо с преводача/ е равно на пророческа дарба.
Пет плюс пет е равно на десет. Ако десет е дарба пророчество Пет дарба говорене на езици плюс пет дарба тълкувание е равно на десет дарба пророчество.


Когато апостол Павел говореше всичко да става с приличие и ред/1 Кор.14:40/имаше в предвид не само дарба говорене на езици, а всичко в църквата да става с приличие и ред.
Не може пет човека да пророкуват едновременно в църква и ти да разбереш нещо.
Както не може пет човека да говорят едновременно на езици в църква и ти да разбереш нещо.

И сега трябва да отделя по някакъв начин тази дарба, говоренето на езици в църква с тълкувател, от говоренето на езици пред Бог.
Дарбата е една, но нека ги приемем като две части от една дарба, като две половинки на една ябълка.
С тази дарба говорене на езици човек може да се моли на Бог. Ето стиховете, в които се описва тази молитва на Божия език от Светия Дух. Тази молитва назидава човека. Тази молитва няма общо с ума, а с Духа. Но тази молитва означава, че ако човека няма дарба тълкувание, ще трябва да се моли както с Духа, така и с ума си. Както на езика, който е получил даром, така и на родния си език, за да дава плод и ума му.
1Кор.14
2 Защото, който говори на непознат език, той не говори на човеци, а на Бога, защото никой не му разбира, понеже с духа си говори тайни
4 Който говори на непознат език, назидава себе си;
14 Защото, ако се моля на непознат език, духът ми се моли, а умът ми не дава плод.
15 Тогава що? Ще се моля с духа си, но ще се моля и с ума си; ще пея с духа си, но ще пея и с ума си.




За спасението на човешката душа има много условия изписани, но примера с разбойника на кръста ясно говори.
Той нито водно кръщение имаше, нито кръщение с Духа, нито езици говореше, имаше вяра, която изповяда според писаното в
Римляни 10:10
Защото със сърце вярва човек и се оправдава, и с уста прави изповед и се спасява.
... и се спаси.

Hosted by uCoz