20, 21, 22 Август |
Главна |
20-ти Август
С В Я Т О С Т Писано е:"Трябва да влезете в небесното царство." Не само да пътуваме, а да влезем в небесното царство. Как? Като догонваме онази святост, онова освещение, "без което никой няма да види лицето на Бога". Святостта - това е израстването, укрепването, възмъжаването. Святост- това е зрелостта на нашата вяра. От размислите в следващите редове не биха се ползували резултатно онези, които не са достигнали до ясно и определено разибране на самото понякие "святост". При липса на такава яснота, без дълбок и проникновен размисъл върху Библейските текстове, които осветляват това понятие, много вярващи хора се осмеляват да твърдят, че свети човеци няма на земята, че "святост", това е нещо непостижимо, абсурдно дори, а някои без да са размислили, отсъждат:"Не е земен!" Това е не само неправилно, но и опасно твърдение. Това значи дезорганизация! Отпадане! Слагане оръжието! Във вечното слово на Бога не може да има истини недостъпни или неосъществими за човека, защото Бог знае, добре познава човешкото естество. Но необходимо е да потърсим тези истини, да усредим вниманието си върху тях, да ги доближим и в молитвено въглъбяване да ги проумеем. Тогава нашите предразсъдъци ще се стопят пред любовта на Христос, пред красотата, силата и величието на светостта. 21-ви Август Какво трябва да се разбира под понятието освещение/святост/ според Библейското познание? Освещението е пътят към по-дъблок мир - мирът Божий, който превъзхожда всяко знание. Оправданието/раждането в духа/ дава мир с Бога, освещението дава Божия мир. "Бог на мира, Той да ви освети напълно." Освещението е дар на Светия Дух, негов плод. То е благодатта на Господа Исус Христос. То е наследство за всички, които са способни да го достигнат. Придобива се чрез вяра, усъвършенствувана и осветена от делата. Освещението е Божествена светост, а не човешки суетен път на безплодно самоусъвършенствуване. Да бъдеш осветен, значи да бъде прелято в самата ти същност от живота, чистотата, силата и светостта на Бога. Колко е прекрасен пътят на освещението! Това е "друм на святост."/Исая 35:8/ Светостта е Божественият велик закон на притеглянето. 22-ри Август Светостта /освещението/, това значи - Вечният, Ненаследим, Всемогъщ и Свят Бог да влее от Своето собствено съвършенство в човека. "Да влее" - това е глаголна форма от глагола вливам, давам, внасям... Следователно, освещението не е статично понятие, а действие. И като всяко действие има свое начало, развитие, краен резултат. Н А Ч А Л О Понятието "да осветиш" е употребено в три много важни значения в Сатрия Завет, откъдето се разбира, че "да осветиш", преди това трябва "да отделиш". Това "отделяне" най-добре е илюстрирано в Битие, първа глава. За да въдвори ред, законност и светилна в хаоса на първобитното, Бог "отдели", постави на разстояние двата свята:на тъмнината и светлината, на земя и небе. Той не унищожи тъмнината, а я отдели от светлината. По-късно Бог направи това отделяне и сред Своя народ. Отдели семейството на Сит от потомството на Каин- беше отделено семейството на Ной от окържаващия го безбожен свят. Бог отдели Авраам и потомството му от идолопоклонниците. Израил беше отделен от Египет. Самото значение на думата църква е "повикани", "отделени". И към всеки човек , срещнал се с Христос, е отправен повикът:"Излезте из тях и отделете се!", "Не се допирайте до нечисто! И Аз ще приема и ще ви бъда Баща, а вие ще ми бъдете синове и дъщери." И така, освещението преди всичко означава нашето доброволно отделяне от злото. Отделяне не само от минали грехове, но от самия грях като принцип. Апостол Павел много ясно определя това отделяне в Послание към римляните:"Ние трябва да считаме себе си мъртви към греха/съразпънати с Христовото разпятие в греха/ като че ли не сме вече същият човек и старото сърце не е вече наше." Ние не можем да унищожим злото, но чрез волеви действия да отделяме себе си от него, като предоставим останалото на Бога. От нас отделянето, а Бог затвърдява това отделяне. И не само от злото, но отделяне и от онова, което е характерно за естествения, плътския, земния човек. Всичко това у нас трябва да умре на Исусовия кръст, за да имаме дял и в Неговото възкресение, защото "ако някой човек е в Христос, той е ново създание. Старите неща са преминали, ето, всичко става ново." Отделени от злото и земността, Светият Дух ни издига над низините на живота и ни подготвя още тук на земята за онова велико преобразяване, където тленното ще приеме нетление. Отделяне - това значи новораждане. "Истина, истина ви казвам, ако не се родите отгоре, няма да влезете в небесното царство." |